BLOG | Test2

Youtube pierde lupta cu Facebook

De | Social Media | 4 Comentarii

Anul trecut a început lupta dintre Facebook și Youtube din punct de vedere al vizualizărilor la videouri. Defapt pot spune că Facebook a început să folosească mai inteligent conținutul video de pe platformă, iar Youtube n-a avut ce să facă în privința asta.

În urma introducerii funcționalității video autoplay, Facebook depășește pentru prima dată Youtube ca număr de vizualizări la videouri de pe desktop, în August 2014. (sursă Beet.tv)

video views

De asemenea, tot în 2014, Facebook a introdus posibilitatea ca brandurile să facă video ads. Am testat sistemul pentru câțiva clienți Loopaa, iar rezultatele au fost foarte bune. Vezi studiu de caz. Citeste tot

Moartea blogurilor și a forumurilor?

De | Social Media | 3 Comentarii

moartea blogurilor si a forumurilorÎnainte să apară Social Media cu toții eram consumatori de conținut însă nu puteam fi publisheri (producători și distribuitori de conținut) cu audiențe de masă.

După ce au apărut blogurile și forumurile toată lumea putea să producă conținut și să creeze audiențe online de nivelul publicațiilor clasice. A fost ceva extraordinar faptul că au aparut platforme de conținut open source (CMS-uri), cu ajutorul cărora oricine poate face de la zero un blog sau forum personal, cu identitate, găzduire și publicitate proprie.

Citeste tot

15 tendințe de Marketing Online și tehnologie pe care nu vrei să le ratezi în 2015

De | Inspiraţional, Marketing, Promovare şi publicitate, Social Media | Niciun Comentariu

15 online marketing technology trends - FB

“You can’t connect the dots looking forward; you can only connect them looking backwards. So you have to trust that the dots will somehow connect in your future. You have to trust in something – your gut, destiny, life, karma, whatever. This approach has never let me down, and it has made all the difference in my life.” Steve Jobs

Uitându-mă în urmă la 2014 am văzut câteva tendițe și tehnologii care vor schimba cu siguranță modul în care comunicăm, interacționăm și investim în publicitate online. Pe baza observațiilor am conectat punctele și îți ofer 10 tendințe de Marketing Online și 5 tendințe tehnologice pentru acest an și pentru anii care urmează.

Tendințe de Marketing Online pentru 2015

1. Prezența pe dispozitivele mobile este un “must have”

În România avem deja 7,5 milioane de utilizatori activi de smartphone-uri, ceea ce reprezintă aproximativ 37,5% din populația țării. În 2014 antreprenorii au realizat că nu pot ignora 40% din potențialii lor clienți și au început să gândească mobile. În 2015 mă aștept să văd noi magazine online care să intre pe piață direct cu websiteuri reponsive. De asemenea, magazinele online care au deja versini de siteuri adaptate pentru dispozitivele mobile se vor orienta înspre a-și dezvolta propriile aplicații mobile.

2. Mai mult conținut de brand de calitate

De vreme ce peisajul Social Media devine tot mai aglomerat cu mesaje comerciale dar conținut de slabă calitate, companiile deștepte vor investi în a se diferenția prin crearea de conținut de calitate. Acest lucru va reprezenta o mare oportunitate pentru ca brandurile care au o poveste de spus să arate că Social Media poate aduce clienți noi și poate să-i fidelizeze pe cei existenți.

3. Lupta pentru conținut video în Social Media

Anul trecut Facebook a introds funcționalitatea de auto-play la toate videourile de pe platformă. În consecință companiile și publicațiile au început să-și publice videourile direct pe Facebook. Acest lucru a creat o oportunitate mare pentru Facebook să vândă reclamă video și pentru branduri să obțină un reach mai mare creând conținut video. În 2015 vom putea vedea și alte rețele sociale precum LinkedIn sau Twitter să se lupte pentru mai mult conținut video pe propriile platforme. Războiul cu YouTube abia a început.

Citeste tot

Cu ce limbaj de programare să începi

De | Resurse utile | Un comentariu

Marketingul se schimbă iar business-urile au nevoie tot mai mare de digitalizare. Acest lucru m-a pus pe gânduri de mai multe ori. Mi-am dat seama că ar trebui să învăț puțină programare și codare pentru a înțelege mai bine procesele din spatele aplicațiilor pe care le folosim zilnic. Cu toate acestea, n-am știut niciodată exact cu ce limbaj de programare să încep.

Cu ce limbaj de programre ar trebui să începi

Dacă și tu te-ai întrebat acest lucru, urmează pașii din următorul infografic să afli cu ce să începi. La finalul articolului am făcut și o scurtă lista de siteuri unde poți învăța gratuit programare.

(click pe imagine pentru mărirea infograficului)

cu ce limbaj de programare ar trebui sa incepsursa: carlcheo.com/startcoding

În infograficul de mai jos sunt explicate puțin mai detaliat fiecare limbaj de programare în parte.

Citeste tot

Experimente despre motivație și percepții

De | Inspiraţional | Niciun Comentariu

experimente despre motivatie si perceptii

Am adunat o colecție de videouri care prezintă câteva experimente despre motivație și percepții și impactul acestora în business și în viața personală. Acestea m-au ajutat să văd unele lucruri dintr-o altă perspectivă. Sper să-ți placă la fel de mult cum mi-au plăcut și mie.

Primul video este despre un experiment foarte haios realizat pe copii, care demonstrează că aceia care au avut campacitatea de a se automotiva și au fost mai disciplinați, au avut în final mai mult succes în viață.

Următoarele videouri sunt despre faptul că modul în care influențăm percepția asupra produselor (valoarea percepută) este cel puțin la fel de important ca și produsul în sine. Unul dintre rolurile marketingului este să crească valoarea percepută prin brand fără a modifica produsele sau serviciile oferite de către companii. Acest lucru este foarte bine explicat în discursurile de mai jos.

Dan Pink demonstrează printr-o serie de experimente de ce motivația intrisecă este cel puțin la fel de importantă ca motivația extrinsecă. Pe lângă videoul de mai jos, recomand și cartea sa Drive care este despre acest subiect.  Citeste tot

Îmbunătățește-ți managementul timpului folosind inteligența emoțională

De | Insights | Niciun Comentariu

managementul timpului - musai listÎn general, managementul timpului se bazează pe lista de To Do (sau musai list) și pe prioritizarea sarcinilor. În această direcție s-a dezvoltat conceptul împărțirii sarcinilor în funcție de urgență și importanță.
urgent important matrixConform acestuia este indicat să alocăm timp celor mai importante și urgente activități. Însă cum stabilim care sunt acestea?

Citind cartea Inteligența emoțională (de Daniel Goleman), mi-am dat seama că atunci când îmi făceam lista de priorități trebuia să aleg ordinea lor, însă deși inițial am considerat că alegerea se făcea cel mai mult pe baza unei gândiri raționale, am realizat că în final am stabilit ordinea pe baza emoțiilor.

S-a demonstrat științific că oamenii se feresc mai mult de sentimentele negative decât iși doresc să le obțină pe cele pozitive. Astfel, cu privire la prioritizare, este natural ca în primul rând să alegem să facem sarcinile care ne vor ajuta să ocolim emoțiile negative (dezamagire, rușine, incompetență etc.), iar doar mai apoi să alegem să facem activitățile care ne vor da emoții pozitive (reușită, împlinire, putere etc.). Acesta ar putea fi motivul de ce sarcinile cele mai importante dar mai puțin urgente (care oferă sentimente pozitive puternice) ajung să fie puse ultimele în lista de to-do, deși teoreticienii recomandă să le punem primele ca prioritate.

Așadar, cum putem să îmbunătățim managementul timpului folosindu-ne de inteligența emoțională?
1. Să ne înțelegem emoțiile
Atunci când facem lista de priorități, să ne gândim bine cum ne vom simți după realizarea sarcinilor propuse.
2. Să înțelegem emoțiile celorlalți
În general, toate sarcinile pe care le facem au impact emoțional asupra altora. Înțelegerea viitoarelor emoții ale acestora, în urma realizării sarcinilor noastre, ne poate influența lista de priorități.
3. Să alegem emoțiile pozitive
Este imporntant să facem întai sarcinile cu impact emoțional negativ (pentru ca aceste emoții sunt mai ușor reținute și amintit), iar mai apoi să facem acele sarcini care vor avea cel mai mare impact asupra emoțiilor pozitive personale și ale persoanlor pe care le vom influența. Întotdeauna să urmărim să facem acele sarcini cu impact emoțional pozitiv cel mai mare.

Timpul este cea mai valoroasă resursă pe care o avem pentru că este același pentru toată lumea. Să o folosim cu cap, dar și cu inima!

În 2015 acționează ca un copil

De | Inspiraţional | Niciun Comentariu

În jurul meu observ zi de zi oameni încruntați, îngrijorați pentru ziua de mâine și business-uri cu probleme. Din păcate, realitatea din România nu ne dă prea multe motive să fim optimiști și fericiți. Cu toate acestea cred că fiecare dintre noi suntem responsabili de gândurile pe care le avem și de fericirea din viața noastră.

În 2015 îți doresc să acționezi ca un copil. Să zâmbești mai mult, să râzi mai mult, să vezi lucrurile cu optimism și curiozitate, așa cum spune și Jay Conard Levinson în cartea sa „Guerrilla Marketing – profituri mari cu investiții mici„:
„Pentru a face promovare în cel mai pur sens al cuvântului, este important să acționezi ca un copil. Nu înțeleg prin asta că trebuie să ai o problemă de comportament, ci să fii un maestru al comportamentului. 
  • copiii sunt perseverenți;
  • copiii pun o mulțime de întrebări;
  • copiii refuză să li se impună limite create de realitățile altora;
  • copiii au o imaginație foarte activă;
  • copiii acceptă rareori un “nu” ca răspuns final;
  • copiilor le place să învețe;
  • copiilor le place să fie primii care vorbesc despre ceva nou;
  • copiii încearcă să facă totul într-un mod amuzant;
  • copiii vorbesc până când cred că au fost înțeleși;
De asemenea, copiii cercetează lucrurile noi cu încântare și curiozitate. Îți cer să faci și tu la fel.”

La mulți ani și să ne vedem mai optimiști și zâmbăreți în 2015!

Retrospectivele anului 2014

De | Evenimente | Niciun Comentariu

Anul acesta am observat că nu doar cei de la Google au pregătit o retrospectivă cu privire la momentele importante din 2014. M-am gândit să fac o colecție să ți le prezint pe toate pe care le-am găsit interesante. 

Google A Year in Search 2014

Poți vedea cele mai importante căutări pe Google în 2014 pe pagina lor dedicată trendurilor.

Bing Year in Review 2014

Poți vedea cele mai importante căutări pe bing în 2014 pe pagina lor dedicată trendurilor. Citeste tot

Despre leadership și curaj la TEDxCluj 2014

De | Evenimente | Niciun Comentariu

Despe leadership si curaj TEDxClujÎncă n-am terminat povestea mea despre TEDxCluj. Vreau să-ți spun despre ultimele două sesiuni de discursuri, o cerere în casătorie poznașă și ce este de învățat din toate acestea.

Primul discurs din sesiunea a patra au aparținut lui Libal Andras, conferențiar universitar și cercetător în domeniul fizicii care ne-a vorbit despre inovațiile la care putem să ne aștepăm în perioada următoare datorită evoluției științifice moleculare. Explicațiile au fost tehnice și dificil de descifrat fără cunoștințe în domeniu.

Următorul discurs a fost al scriitorului Alexandru Mironov care ne-a prezentat statistici socio-economice la nivel mondial de pe siteul www.worldometers.info. O idee care mi s-a părut haioasă a fost că în acest moment 36 milioane de chinezi iau lecții la pian, ceea ce este ca și cum întreaga populație a Poloniei ar lua lecții de pian în China.

Leadership

Cel mai apreciat discuts care a ridicat sala în picioare n-a fost despre idei ci despre fapte. Domnul Doctor Raed Arafat ne-a prezentat “timeline-ul” dezvoltării sistemului de medicină de urgență SMURD în România care salvează veți chiar în timp ce citești acest articol. Am văzut cât de greu s-a pornit totul de la o inițiativă privată din Târgu Mureș și am aflat că adevărata schimbare de proporții a fost când domnul Arafat a intrat în sistemul de stat. Ne-a povestit cum s-a luptat cu morile de vânt și cum numai cu multă voință și “nebunie” a reușit să urnească lucrurile și să implementeze sistemul la nivel național. Cred că toată sala a simțit că avem în fața noastră un erou național. Acest discurs mi-a transmis sentimentul puternic că fiecare putem să schimbăm în bine România dacă suntem suficient de curajoși.

Citeste tot

Începutul sfârșitului pentru paginile de Facebook?

De | Marketing, Social Media | 7 Comentarii

Inceputul sfarsitului paginilor de facebook

Facebook a crescut foarte spectaculos în România de la 200.000 de utilizatori în 2009 la 7.200.000 în 2014, însă în ultimele luni creșterea s-a oprit și numărul de utilizatori a rămas același. Cu toate acestea, Facebook este cea mai populară rețea socială de la noi, iar acest lucru cred că se datorează foarte mult brandurilor, companiilor media și celebrităților care și-au promovat paginile de Facebook pe toate canalele online și offline (TV, Radio, print etc.). Începând cu ianuarie 2015, Facebook vrea să-și „răsplătească” deținătorii de pagini cu un cadou foarte neplăcut…

Mult timp tot ce postam pe paginile de brand de pe Facebook ajungea în newsfeedul majorității tuturor fanilor, însă în Decembrie 2013 s-au facut schimbări la algoritmul de apariție a statusurilor postate. Acest lucru a dus la scăderea dramatică a reach-ului statusurilor organice, iar mesajele companiilor au ajuns să fie văzute de către mai puțin de 10% din fanii lor. Din acest motiv brandurile sunt obligate în acest moment să investească în publicitate pentru a-și face vizibile statusurile către fanii pe care i-au câștigat prin muncă și investirea altor bani.

Dacă acest lucru n-a fost suficient, fii pe fază pentru ce urmează…

Începând cu ianuarie 2015, Facebook va limita și mai mult statusurile comerciale postate de către companii. Citez din anunțul oficial: “Pages that post promotional creative should expect their organic distribution to fall significantly over time” (de aici).

N-au explicat cum vor identifica acele statusuri promoționale, însă mă aștept să urmărească cuvintele cheie și linkurile folosite în comunciare.

Citeste tot