Dacă zi de zi faci vânzări Business To Business (B2B) am să-ți prezint o analogie care îți va fi utilă.
În mediul de business suntem ca într-o sală mare de fitness: fiecare dintre noi are obiective proprii pentru care “trage” și în general acestea nu coincid de la o persoană la alta. Fiecare are constituție fizică diferită, respectiv context diferit, așadar obiective diferite.
Atât în fitness cât și în business există două tipuri de relații:
A. Daca suntem colegi de antrenament Citeste tot
Tipurile de bloggeri
Cristi (Manafu) scria zilele trecute într-un articol pe blogul personal despre faptul că din păcate blogging-ul s-a prăfuit. De asemene el spune că în acest moment bloggerii se împart în două categorii: bloggeri interesați de brandul personal și cei interesați de trafic, care muncesc să creeze o platformă media.
Eu recunosc că fac parte din prima categorie. Scriu destul de rar (săptămânal sau mai rar) și scriu destul de specific despre marketing online și business. Nu mă consider un „every day blogger”, deși mi-ar plăcea să pot acorda mai mult timp blogului. Citeste tot
Îți spuneam într-un articol anterior că Youtube pierde lupta cu Facebook cu privire la conținutul video. Brandurile au început să-și urce videourile direct pe Facebook pentru că văd reacții mai puternice, mai multe vizualizări și share-uri.
Ei bine, zilele trecute am primit un email din partea Facebook for business în care mă încuraja să urc materialele video direct în platformă, descurajând alte metode de upload & share. Practic mi-a spus pe față, urcă la noi videourile pentru că nu ne place concureța, iar pentru asta ai 30% mai multe vizualizări și imagini de prezentare a videourilor de 11 ori mai mari. Citeste tot
Sâmbătă seara am primit titlul de Alumnus al anului 2015 din partea echipei AIESEC Cluj-Napoca la aniversarea de 21 de ani de când este organizația în Cluj. Mă simt onorat pentru acest titlu. Au trecut 7 ani de când sunt alumnus și am privit mereu cu respect și admirație pe toți cei care au primit acest titlu înaintea mea. Mereu mi-a făcut plăcere să-mi ofer timpul pentru echipa AIESEC pentru a-i ajuta să dezvolte alți viitori lideri pentru a schimba în bine lumea.
Dacă nu ai aflat încă ce este AIESEC, aceasta este o asociație de tineret globală, non-guvernamentală, independentă, non-profit, condusă de studenți sau proaspăt absolvenți. AIESEC este prezentă în peste 2.100 de universități din 125 țări și are ca scop dezvoltarea abilităților de leadership ale membrilor săi. AIESEC are peste 4.000 de parteneri, aceștia implicându-se în dezvoltarea tinerilor talente. Citeste tot
Ofer 4 invitații de participare la Cluj Innovation Days 2015, însă înainte de a afla cum poți câștiga una dintre aceste invitații, vezi de ce merită să participi.
1. În cele două zile de eveniment (19-20 martie), vei avea parte de prezentări ținute de către speakeri naționali și internaționali de la Oracle, Telekom, Google, Comisia Europeană sau Microsoft. Vezi întreaga listă de companii și speakeri. Citeste tot
IAA Young Professionals Cluj în parteneriat cu Federația Română de Handbal (FRH) organizează pe 20 martie la Sala Polivalentă din Cluj-Napoca, conferința de Marketing Sportiv din cadrul evenimentului “Trofeul Carpați”.
Evenimentul oferă oportunitatea unică de a participa la discuții despre comunicarea echipelor naționale de handbal ale Braziliei, României, Germaniei și Suediei, cât și a lua parte la prezentări despre marketing sportiv susținute de către 8 directori de agenții și companii de nivel național. Citeste tot
Cartea „Brief – 99 de chestii pe care aș fi vrut să le știu când am intrat în publicitate” este în formă și conținut exact ceea ce îi spune numele: concisă și despre oamenii din publicitate. Sorin Trâncă, Owner și Creative Partner al agenției FRIENDS Advertising, oferă o serie sfaturi și experiențe personale acelor creativi care vor să guste din ce înseamnă lucrul într-o agenție, cu clienți, briefuri, deadline-uri și celelalte lucruri care construiesc munca de zi cu zi din publicitate.
Mi-a plăcut că în Brief paginile au paragrafe scurte, însoțite de vizualuri colorate, creative și sugestive, ceea ce face cartea foarte ușor de servit, ca un film de sâmbătă seara. Deși sunt 223 de pagini, nu-ți va lua mult timp să le citești. Citeste tot
Sunt doua citate cunoscute care vorbesc despre viteza de progres a unei echipe: “speed of the leader is the speed of the team” și „You’re only as fast as your slowest team member”.
Gândindu-mă la cele două citate mi-am dat seama că ambele sunt parțial adevărate, însă luate împreună prezintă imaginea completă.
Imaginează-ți o mașină cu putere mică, având o rulotă mare după ea. Cât de repede crezi că circulă? La fel este în cazul unui lider fără viteză și cu o echipă de oameni slabi. Abia se mișcă. Citeste tot
Tocmai ce am participat la prima ediție a Clujlife Community Conference 2015, un eveniment despre evenimente. Aici au avut loc prezentări despre PR, Social Media, comunicare și evenimente, iar la finalul zilei s-au oferit premiile competiției Clujlife Awards.
Primul speaker al zilei a fost Andrei Aroneț, de la PR & More, care ne-a vorbit despre mere. Defapt ne-a prezentat mărul de PR, pe care l-a tăiat în mici feliuțe, vorbind mai mult despre Social Media și poveștile pe care le spun brandurile în online. El a prezentat piramida inversată pe care specialiștii de PR trebuie să o respecte când redactează un comunicat de presă. De asemenea ne-a spus că un reportaj se aseamănă cu un fluviu, pe care navighează cititorul fără să știe ce-i așteatpă pe traseu, iar așa ar trebui să fie și povestea unui brand. În final, ne-a vorbit puțin despre Facebook, punctând că este un canal care nu ne aparține și pe care ar fi important să-l folosim intr-un mix de comunicare. Citeste tot
În această seară am reușit să prind o captură cu o reclamă Linkedin pe Facebook prin care își promovează serviciile de publicitate. Prin această acțiune Linkedin validează puterea și importanța pe care o are reclama pe Facebook pentru mediu Business To Business.
Dacă până acum ai considerat că publicitatea pe Facebook nu se potrivește pentru B2B, acum ai cea mai bună dovadă că este un mediu bun de promovare. Citeste tot