Ziceam și într-un alt articol de ce ar trebui să-ți faci un blog:
- te ajută să-ți structurezi gândurile și ideile;
- te ajută să te cunoști mai bine;
- te ajută să cunoști oameni noi care te citesc;
- îți va deschide noi oportunități de business, carieră și distracție;
- vei avea un studiu de caz pe care să practici Marketing-ul Online (poți experimenta tot ce dorești de la tacticile de SEO la publicitate online, branding, Social Media, email marketing etc.);
- vei putea schimba viețile altora prin puterea cuvintelor tale;
- ideile tale vor fi valoroase și usor de descoperit și după ani de zile după ce le-ai pus în online.
Dacă ți se pare greu să lucrezi cu wordpress, blogspot sau să-ți faci un blog găzduit pe un domeniu propriu, încearcă aceste două alternative:
1.Facebook Notes
Facebook tocmai a lansat varianta îmbunătățită de “notes”.
Acestea arată mai atractiv dpdv. vizual, sunt ușor de scris, cu puține opțiuni de editare încât să nu-ți prinzi urechile și cel mai probabil vor primi extra atenție din partea Facebook-ului și vor fi scoase în față pe timeline-ul cât mai multor prieteni.
Cu notițele noi ai următoarele opțiuni:
- imagine de copertă pentru notiță;
- titluri și subtitluri;
- adăugare de imagini;
- numerotări sau liste;
- opțiuni pentru text: bold, italic, mono și link;
- citate sau paragrafe evidențiate;
- posibilitatea să dai tag la persoane de pe Facebook;
Cel mai mare dezavantaj este că nu poți publica notițe pe categorii, așa cum poți scrie pe un blog normal.
De asemenea, cel mai probabil Google nu va indexa aceste postări și nu vor apărea în rezultatele la căutări, datorită setărilor de securitate pe care le au profilele de Facebook.
2. Linkedin Pulse
A doua alternativă este să scrii pe Linkedin Pulse, prin publicarea de “posts”.
Din punct de vedere al opțiunilor de editare, articolele (posts) pe Linkedin sunt foarte similare cu cele de Facebook. Au cover image, au opțiuni de editare a textelor și poți insera imagini și link-uri.
Spre deosebire de notițele tocmai lansate pe Facebook, pe Linkedin ai și opțiunile extra:
- poți insera clipuri video;
- poți edita alinierea textelor;
- poți introduce text tăiat;
- poți adăuga cuvinte cheie care definesc “post”-ul tău.
Cea mai importantă funcționalitate pe care o are Linkedin posts este că în momentul când publici un articol, se trimite automat o notificare către toate conexiunile pe care le ai în rețeaua socială. Așadar, ai din start sute sau mii de abonați la postările tale.
Avantaje și dezavantaje ale alternativelor, față de un blog propriu
Cele două alternative te scapă de bătăile de cap cu configurarea unui blog, personalizarea acestuia și promovarea lui. De asemenea, Facebook și Linkedin pot fi cele mai bune opțiuni dacă vrei să începi să scrii conținut mai de substanță.
După un timp, dacă descoperi că-ți place să scrii mult și bine, îți recomand să-ți faci un blog propriu, pe un domeniu personalizat de tipul PrenumeNume.ro așa cum am eu calinbiris.ro.
De ce să ai un blog găzduit pe un domeniu și un server propriu în schimbul celor două alternative:
- îți oferă control mai mare asupra conținutului. Nu uita că Facebook și Linkedin nu sunt site-urile tale și pot să-ți șteargă oricând conținutul.
- un blog propriu se poate personaliza;
- ai mai multe opțiuni de editare a conținutului;
- pe termen lung poți construi o comunitate de abonați pe email asupra căreia ai control;
- conținutul este indexabil pe motoarele de căutare;
- poți face bani din publicitate;
În final, îți doresc doar să începi să scrii. Nu contează unde.
Fă-ți publice gândurile în lume și adu un plus de valoare în viața prietenilor sau a comunității.
Mult spor!