Tipurile de bloggeri
Cristi (Manafu) scria zilele trecute într-un articol pe blogul personal despre faptul că din păcate blogging-ul s-a prăfuit. De asemene el spune că în acest moment bloggerii se împart în două categorii: bloggeri interesați de brandul personal și cei interesați de trafic, care muncesc să creeze o platformă media.
Eu recunosc că fac parte din prima categorie. Scriu destul de rar (săptămânal sau mai rar) și scriu destul de specific despre marketing online și business. Nu mă consider un „every day blogger”, deși mi-ar plăcea să pot acorda mai mult timp blogului.
De ce să-ți faci un blog
Cred și eu că blogging-ul s-a prăfuit din două motive: mulți bloggeri mai vechi care scriau articole bune s-au oprit din scris, iar generațiile noi de onlineri se mulțumesc cu un profil de Facebook și Instagram (sau în cel mai bun caz cu un vblog).
Pentru a încuraja bloggingul vreau să prezint modul în care eu consum conținutul de pe bloguri și de ce ar trebui și alții să înceapă un blog.
Cum citesc blogurile care îmi plac
Cele mai multe articole de pe bloguri le citesc astfel:
- sunt abonat la acestea pe email
- le primesc prin aplicația feedly
- le găsesc în newsfeed-ul de Facebook/Twitter
Dacă vrei să-ți creezi un obicei din a citi bloguri, încearcă și tu aplicația feedly pe care o poți accesa atât din browser cât și de pe dispozitivele mobile. Este foarte usor de folosit și la îndemână.
Pe care bloggeri îi citesc frecvent
Cel mai mult îmi place să citesc bloggerii care scriu despre Marketing Online și Social Media. Dacă vrei să te inspiri din lista mea, îți recomand să citești și tu pe:
- Orlando (Online Business)
- Manafu (Social Media)
- Ana Matei (SEO & Social Media)
- Alin Vlad (Inbound Marketing)
- Liviu Taloi (eCommerce)
- Cristian Ignat (PPC)
- Alexandru Negrea (Social Media)
- Katai Robi (Instagram & Social Media)
- Costin (Online Business & Social Media)
- Lorand Soares Szasz
- Chinezu
- Alina si Razvan (tvdece.ro)
- Radu Băzăvan (groparu.ro)
De ce ar trebui să începi să ai un blog
Dacă încă nu ai un blog, uite câteva motive pentru care să-ți faci unul:
- te ajută să-ți structurezi gândurile și ideile
- te va ajuta să te cunoști mai bine
- te va ajuta să cunoști oameni noi
- îți va deschide noi oportunități de business, carieră și distracție
- vei avea un studiu de caz pe care să practici Marketing-ul Online (poți experimenta tot ce dorești de la tacticile de SEO la publicitate online, branding, Social Media, email marketing etc.)
- vei putea schimba viețile altora prin puterea cuvintelor tale
- ideile tale vor fi valoroase și usor de descoperit și după ani de zile după ce le-ai pus în online
Haide, prinde puțin curaj, deschide wordpress-ul, blogspot-ul sau tumblr-ul și începe să construiești (gratis) locul tău în blogging.