Anul trecut a început lupta dintre Facebook și Youtube din punct de vedere al vizualizărilor la videouri. Defapt pot spune că Facebook a început să folosească mai inteligent conținutul video de pe platformă, iar Youtube n-a avut ce să facă în privința asta.
În urma introducerii funcționalității video autoplay, Facebook depășește pentru prima dată Youtube ca număr de vizualizări la videouri de pe desktop, în August 2014. (sursă Beet.tv)
De asemenea, tot în 2014, Facebook a introdus posibilitatea ca brandurile să facă video ads. Am testat sistemul pentru câțiva clienți Loopaa, iar rezultatele au fost foarte bune. Vezi studiu de caz.
Să amintim și faptul că anul trecut Facebook a cumpărat și LiveRail, platforma de publicitate video prin care multe siteuri internaționale de conținut își gestionează inventarul de reclame video.
În final, vreau să-ți prezint o situație recentă care arată impactul Facebook pe video, în defavoarea Youtube.
Echipa BestJobs a lansat un video enervant care a devenit viral peste noapte pe Facebook, în acest moment atingând peste 75.000 de vizualizări, pe când pe Youtube același clip a obținut doar 18.000 de vizualizări.
Care crezi că va fi răspunsul Google, respectiv Youtube?
Pingback: Facebook dă o nouă lovitură lui Youtube - Călin Biriș()