Înainte să apară Social Media cu toții eram consumatori de conținut însă nu puteam fi publisheri (producători și distribuitori de conținut) cu audiențe de masă.
După ce au apărut blogurile și forumurile toată lumea putea să producă conținut și să creeze audiențe online de nivelul publicațiilor clasice. A fost ceva extraordinar faptul că au aparut platforme de conținut open source (CMS-uri), cu ajutorul cărora oricine poate face de la zero un blog sau forum personal, cu identitate, găzduire și publicitate proprie.
Datorită apariției rețelelor sociale de succes mondial, precum Facebook și Twitter, s-a început să se vorbească despre moartea blogurilor. Cu toate acestea nu s-au schimbat lucrurile așa de mult. Rețelele sociale au ajutat unele bloguri să fie și mai de succes, însă au fost și mulți creatori de conținut care au renunțat la a scrie pe bog datorită acestei schimbări. În final, blogurile nu au murit, acestea au rămas la fel de importante, iar Google le consideră în continuare cele mai bune ferme de continut.
Pasul urmator în evolutia online-ului ar putea fi dezvoltarea de platforme open source care să permită oricui să-și creeze propria rețea socială, propriul Facebook sau Twitter, așa cum s-a întâmplat și cu crearea blogurilor sau forumurilor. Odată cu această schimbare, în loc de milioane de blogguri și forumuri, s-ar putea să apară mii de micro rețele sociale, fiecare cu utilizatorii lor activi și loiali.
Ar putea avea succes așa ceva? Ar omorî blogurile și forumurile?