Facebook a crescut foarte spectaculos în România de la 200.000 de utilizatori în 2009 la 7.200.000 în 2014, însă în ultimele luni creșterea s-a oprit și numărul de utilizatori a rămas același. Cu toate acestea, Facebook este cea mai populară rețea socială de la noi, iar acest lucru cred că se datorează foarte mult brandurilor, companiilor media și celebrităților care și-au promovat paginile de Facebook pe toate canalele online și offline (TV, Radio, print etc.). Începând cu ianuarie 2015, Facebook vrea să-și „răsplătească” deținătorii de pagini cu un cadou foarte neplăcut…
Mult timp tot ce postam pe paginile de brand de pe Facebook ajungea în newsfeedul majorității tuturor fanilor, însă în Decembrie 2013 s-au facut schimbări la algoritmul de apariție a statusurilor postate. Acest lucru a dus la scăderea dramatică a reach-ului statusurilor organice, iar mesajele companiilor au ajuns să fie văzute de către mai puțin de 10% din fanii lor. Din acest motiv brandurile sunt obligate în acest moment să investească în publicitate pentru a-și face vizibile statusurile către fanii pe care i-au câștigat prin muncă și investirea altor bani.
Dacă acest lucru n-a fost suficient, fii pe fază pentru ce urmează…
Începând cu ianuarie 2015, Facebook va limita și mai mult statusurile comerciale postate de către companii. Citez din anunțul oficial: “Pages that post promotional creative should expect their organic distribution to fall significantly over time” (de aici).
N-au explicat cum vor identifica acele statusuri promoționale, însă mă aștept să urmărească cuvintele cheie și linkurile folosite în comunciare.
Ținând cont că foarte multe companii folosesc paginile de Facebook strict pentru a-și trimite trafic spre site, cred că acestea vor începe să “părăsească vaporul”.
Asta ar putea însemna:
- scăderea interesului brandurilor să-și mai promoveze paginile de Facebook
- companiile vor căuta alte canale sociale mai eficiente de comunicare (poate Google+)
- companiile vor începe să investească mai puternic în publicitate online
- brandurile vor folosi paginile mai mult pentru PR și interacțiune cu fanii
Tu ce zici, vor pleca unele branduri de pe Facebook în urma acestei schimbări? Tu cum îți vei adapta strategia de comunicare pe Facebook?
Au mai scris pe subiect și Victor Kapra, Cristian Manafu