În următorii 5 – 10 ani modul în care companiile vor funcționa nu va mai fi la fel ca astăzi. Business-urile au început deja să externalizeze tot mai mult părți din structura lor către alte companii ultra-specializate, iar de aici vine “destrămarea companiilor”.
Am observat o tendință pentru dezvoltarea a două tabere, una a ultra-specialiștilor și una a conectorilor. Ultra-specialiștii sunt cei care fac un singur lucru și îl fac mai bine decât oricine altcineva. Conectorii sunt cei care știu să creeze un context pentru ca ultra-specialiștii să lucreze împreună. În viitor nu vor mai exista atât de multe departamente interne ci vor fi în schimb conectori care intermediază relația cu acești furnizori ultra-specializați. Spre exemplu, în acest moment aș putea realiza o companie IT în care să conduc doar o echipă proprie de development, iar marketingul, financiarul, HR-ul și vânzările să le externalizez. În calitate de CEO m-aș ocupa doar de servirea clienților, managementul echipei de development și relația cu partenerii.
O consecință la acest trend este aceea că brandurile vor începe să integreze și să ofere tot mai multe servicii clienților pe care îi servesc. Prin conectarea partenerilor ultra-specializați sub aceeași umbrelă, brandurile vor putea oferi tot mai multe servicii clienților ocupându-se 360° de o nevoie a acestora. Spre exemplu, brandul Zara ar putea oferi pe viitor tot managementul garderobei unui client de la naștere până la moarte, pe baza unui abonament lunar. Acest management al garderobei va presupune schimbarea hainelor în funcție de sezon, spălarea și călcarea lor săptămânală, oferirea de haine pentru diferite ocazii atunci când clienții au nevoie de ele și unde au nevoie de ele. Mai mult, compania va avea un sistem IT prin care va monitoriza ce, când și unde are nevoie acel client de serviciile ei, încât să-l servească exact atunci când are nevoie și în felul în care acesta se așteaptă să fie servit.
Despre acest trend de orientare spre servicii, te invit să urmărești videoul de mai jos.
Citește mai multe despre studiul Families of the future. Cum ți se pare această viziune?
Pingback: Linkurile săptămânii |()