Cel mai ușor lucru pe care îl poate face un antreprenor sau director pentru a-și promova afacerea, este să facă înainte de orice, o pagină de Facebook pentru business, să invite pe toată lumea să dea like la pagină, iar mai apoi să plătească pe cineva să posteze conținut zilnic pe aceasta. Este ușor de înțeles, însă este greșit.
Problema este că pagina de Facebook este defapt numai vârful iceberg-ului când vine vorba despre a avea un plan coerent și eficient de comunicare și vânzări online. După cum se poate vedea în graficul de mai jos, înainte de a construi o pagina de Facebook, recomand să se pună bazele pentru celelalte arii importante din business.
De ce recomand această structură?
Este luni dimineața, iar responsabilul de Facebook vrea să posteze un status însă acesta nu știe ce să mai posteze. Acest lucru se poate întâmpla pentru că nu are un plan de postări, pentru că nu cunoaște ce campanii de social media desfășoară compania în acel moment, care sunt obiectivele de comunicare online, cum ajută aceste obiective strategia de comunicare generală, cum ajută această strategie la atingerea obiectivelor de marketing și business sau despre ce este acel business și cui i se adresează.
Dacă vom avea grijă să punem bazele la toate nivelele dinainte să începem să comunicăm pe Facebook, ne va fi mult mai ușor să știm ce/când/cui și cum să comunicăm încât să ajutăm compania. Altfel ne vom baza pe “feeling” însă la un momentdat resursa de idei de statusuri se va epuiza, iar toți banii investiți nu vor fi măsurați în nici un fel și nu vom știi dacă tot ce am făcut pe Facebook ne-a ajutat business-ul sau doar am pierdut vremea.
Despre toate acestea vom discuta în cadrul workshopului de planificare de marketing Online – Negru pe alb, din 26-27 martie, de la Hotel Capitol, Iași. Au mai rămas doar 3 zile pentru înscriere iar locurile sunt limitate.