Adevărul este că marketingul are ramificații în toate departamentele unui business de la productie, la vânzări, HR sau financiar, deși foarte multă lume confundă marketingul cu promovarea. În cel mai simplist mod de a spune, rolul marketingului este să creeze valoare pentru clienți. Acest lucru se întâmplă prin:
- Îmbunătățirea produselor, serviciilor și a experienței de brand prin cercetare și dezvoltare;
- Îmbunătățirea canalelor de distribuție încât clienții să poată să-și satisfacă dorința de cumpărare exact atunci când ea apare;
- Îmbunătățirea politicii de preț încât clienții să aibă soluții și posibilitatea de a plăti;
- Îmbunătățirea comunicării și promovării încât mesajul potrivit să ajungă la publicul potrivit, la momentul potrivit, fără a deranja;
- Îmbunătățirea comunicării și a relației cu toate părțile interesate (clienți, presă și alți influențatori de opinie, acționari, angajați, ONG-uri etc.);
Primele trei puncte menționate mai sus sunt puternic înrădăcinate în esența unei afaceri, iar din acest motiv cred că vine natural oricărui antreprenor care pornește un business să se ocupe el de marketing. Însă după ce afacerea crește, este tot mai greu să se ocupe o singură persoană de managementul afacerii cât și de marketing, de aceea există o limită pentru acest “one man show”. Business-urile se dezvoltă în același ritm cu care crește echipa din spate și liderul ei. Când spun echipă, mă refer la numărul de oameni sau numărul de aptitudini practice pe care le au aceștia. Dacă antreprenorul va știi să conducă și să atragă alături de el un bun specialist sau o echipă de specialiști de marketing, s-ar putea ca firma să reușească să crească într-un ritm mult mai mare, decât dacă acesta va continua să le facă pe toate.
Dacă ești antreprenor sau director într-un IMM, te invit în data de 17 mai, de la 17:30 la 20:30, la hotel Golden Tulip Ana Dome, la MarketIMM. Voi avea plăcerea să moderez acest eveniment în cadrul căruia vom discuta despre rolul marketingului în IMM-uri, despre importanța unui specialist de marketing și despre relația cu agențiile de comunicare. Înregistrează-te aici.
Dacă ești student sau specialist de marketing și ești în căutarea unei provocări noi (job sau internship) trimite CV-ul tău echipei IAA Young Professionals Cluj, iar CV-ul va fi oferit participanților de la MarketIMM care sunt interesați să angajeze. Pentru a-ți trimite CV-ul, scrie un email la adresa iaa.yp.cluj@gmail.com, până marți inclusiv, cu subiectul “Internship MarketIMM” sau dacă ai peste un an experiență, cu subiectul “Job MarketIMM”.
Evenimentul MarketIMM este organizat de IAA Young Professionals Cluj, în colaborare cu Clubul Întreprinzătorului Român și este susținut de mobilata.eu.
Mai multe detalii poți citi în prezentarea de mai jos:
Ne vedem miercuri!